הונאת המיליארד הגיעה לסיומה

    אבי יעקב No Comments on הונאת המיליארד הגיעה לסיומה
    17:03
    06.05.24
    אבי יעקב No Comments on הפתעה בפוניבז': מונה ר"מ חדש וצעיר משושלת מיר

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    היום, לאחר מסכת משפטית שנמשכה כשלוש שנים, הגיעה לסיומה פרשת "הונאת המיליארד", עת נידונו המעורבים הראשיים לתקופות מאסר ממושכות מאחורי סורג ובריח. אהרון רוני בראנס נידון ל-11.5 שנות מאסר, שלמה הרי עזרן נידון ל-6 שנות מאסר ודוד שבת נידון ל-8 שנות מאסר.

    סגן הנשיא השופט עידו רוזין מבית משפט השלום בבאר-שבע, הטיל על השלושה, בנוסף למאסר בפועל גם קנסות כספיים גבוהים ותקופות מאסר על תנאי. על בראנס הוטל קנס כספי של 5 מיליון ש"ח ו-3 שנות מאסר על תנאי, על עזרן הוטל קנס כספי של 1 מיליון ש"ח ושנה וחצי מאסר על תנאי ועל שבת הוטל קנס כספי בסך 2 מיליון ש"ח ושנתיים מאסר על תנאי.

    כתב האישום נגד השלושה ונגד חברות רבות בניהולם כלל עבירות רבות על חוק מע"מ ופקודת מס הכנסה וביניהן, ניהול פנקסי חשבוניות כוזבים, הגשת דו"חות מס כוזבים, הוצאת חשבוניות מס פיקטיביות, ניכוי תשומות מס שלא כדין ובהיעדר מסמכים, אי הצגת ספרי הנהלת חשבונות, סיוע לאחרים להשתמט מתשלום, שימוש במרמה ותחבולה כדי להתחמק מתשלום מס ועוד.

    לחצו כאן לקריאת המסמך המלא של גזר דין – הונאת המיליארד

    הענפים בהם פעלו הנאשמים לכאורה, הם רבים ומגוונים וכוללים את ענפי הביגוד והלבשה, שמירה ואבטחה, אספקת עובדים, ברזל ומתכות, שיפוצים ובניה, זהב, עץ, גבס, הובלות ומשאיות, מוסכים, צמיגים, מצברים, גדרות, ציוד מכני הנדסי, צבע, אספקת חול, קרמיקה וחומרי בנין.

    העיסוק של הנאשמים בענפים הללו התרחש כאשר מרביתן של החברות הנאשמות לא התנהלו כלל כחברה עסקית, חברות אשר התנהלו ללא משרד, ללא כל ציוד, ללא כח אדם, וללא אנשי מקצוע.

    המדובר בתיק רחב היקף ומורכב. כתב האישום המסועף בתיק זה על 14 הפרשיות שבו מגולל שורה ארוכה של עבירות מס חמורות, שבראשן הפצה וסחר בחשבוניות פיקטיביות בהיקף של מאות מילוני שקלים.

    במסגרת גזר הדין שניתן היום ציין בית המשפט, בין היתר כי: "התיק דנן עסק בביצוען של שורה ארוכה של עבירות מס חמורות ע"י הנאשמים, שבמוקד, הפצה וסחר בחשבוניות פיקטיביות בהיקף חסר תקדים. בתיק דנן מקבלים הדברים משנה תוקף. במעשיהם גרעו הנאשמים מקופת המדינה סכום כולל של למעלה 140 מיליוני שקלים תשלומי מע"מ, וכן השמיטו הכנסה בסכום כולל של למעלה מחצי מיליארד שקלים. סכומי עתק אלה נגרעו מקופת המדינה, ולמעשה מכיסו של כל אזרח ואזרח. צרכי הציבור מרובים, מביטחון ועד חינוך, מרווחה ועד סל התרופות, אין לדעת למה ניתן היה לייעל את הכספים שגרעו הנאשמים מקופת המדינה. אין ספק כי במקרה דנן פגעו הנאשמים קשות בערך החברתי של נשיאה שיוונית בנטל תשלום המסים".

     



    0 תגובות